Pühapäev, 14. aprill 2013

Taristuporr ja aeglane kaos


Hurraa! Tahan tervitada kõiki eestlasi jalgrattahooaja (peatse?) algamise puhul ja lisaks väljendada oma kurbust selle üle, et mu enda nunnu jääb seekord terveks suveks keldrisse seisma… Niuts… Mul on tõesti kahju, et elan siin oma “töökohaga" samas majas ja ei saa igal hommikul pool tundi läbi sirelite lõhna tööle kimada. (Kuigi me vist suveks ostame endale rattad, et saaks põlla peale harjutama ja jõeranda sõita…)

See selleks, lugesin seda viisakate inimeste ettevõtmise lugu ja pisar tuli peaaegu silma:

An extremely polite group of anonymous guerrilla road safety activists armed with $350 worth of reflective plastic pylons turned the painted Cherry Street bike lane under I-5 into a protected bike lane Monday morning.
The group—calling themselves the Reasonably Polite Seattleites—wanted to make a statement about how easy and affordable it would be for the city to use the method to make bike lanes safer all over the city. /—-/

Mõtlesin Tallinna sõiduteede äärde „joonitud” „rattaradadest”… Ja sellest, et tänavu ei pidavat Tallinna eelarves rattainfra rida olema. Ja et küll seal Seattle’is on nunnud inimesed. Lisaks on seal juures nii armas aktivisti-poliitiku kirjavahetus, et Rein Lang peaks seda kindlasti lugema…

Siin Yangshuos muidugi rattainfraprobleeme ei ole - jalgrattaid, kaubajalgrattaid, rollereid, tuktukke (??), motoroller-traktoreid (??) ja jalakäijaid on sõiduteedel nii paksult läbisegi, et autod-bussid-veoautod sõidavadki umbes rattakiirusel. Või aeglasemalt. Ükspäev alles sooritasin (üüri)jalgrattaga möödasõidu autost ja oleks teise korra veel sooritanud, aga ruumi jäi väheks ja oslus jäi mõtteliseks. Mulle on siiamaani arusaamatu, kuhu mul nii väga kiire oli, aga küllap see igapäevane mediteerimine likvideerib sellegi mure. Jalgrattaparadiis, mis muu…

Jalakäijad on siin ka sõiduteel, sest - nagu ma aru saan - ilmusid kõnniteed ja ka tänavasillutis siia linna nii viimase viie aasta sees koos majandusbuumiga ning keegi ei oska neid kasutada - 99% neist on totaalselt risti-põiki kinni pargitud või kasutatakse neid mingi ladustamistsoonina. Jah, mingi kolm tänavat on, kus saab kõnniteel kõndida.

Autod on siin nooblid ja läikivad ja rohkem vihmavarju eest, sest iseenesest on kõik üsnagi kõndimise kaugusel ja et autokiirusega sõita niikuinii ei saa, siis polegi vähemalt linnas sees autoga palju muud teha kui aeglaselt eputada ja suuri esemeid transportida.

Kuid siiski - vaatamata täielikule liikluskaosele on tänaval jube turvaline olla. Ei ole mingit hirmu, et keegi otsa sõidab, sest see kaos toimetab lihtsalt nii pikkamöödatempos. Piisab sellest, kui silmad lahti hoida.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

ütle midagi!
say something!