laupäev, 22. juuni 2013

Vahekokkuvõte: kolm kuud täis, HK-s käidud, lennupilet raisku lastud

Hongkongi kunstimuuseumis miski neoon...

Hong Kongi saare siluett







nüüd on siis aeg ametlikult niikaugel, et mul on kolm kuud hiina rahvavabariigis täis. katseaeg on läbi. tulevik tõotab tulla sama intensiivne. võib edasi punnitada. esimese viisa saamiseks pidin ostma edasi-tagasi lennupileti - selle tagasiots on nüüd lõplikult üle lastud. seiklus jätkub...

...

häda viisadega: käisin hongkongis uue viisa järel. sain ka. hea on olla eurooplane. ameeriklane olla on päris halb, neile antakse viisasid kuu aja kaupa ja sedagi väga suurekalli raha eest. mis mina maksin kuue kuu eest, maksavad nemad kahe eest, pluss nad peavad tõestama, et neil on pangas 100 dollarit päeva kohta rahhi. see kõik tähendab meie seltskonna jaoks kurba asjaolu, et jesse, aixing ja bridget sõidavad paari nädala minema, päriseks, niuts. süüdistan selles janzit, kellel ei ole piisavalt kohalikke korruptiivseid sidemeid, et neile õpilase või bisnisviisad hankida. bröäh. minu uus viisa tuli ka muidugi korruptsiooniga pooleks - need hk viisagentuurid on raudselt läbi ja läbi ussitanud. kellelegi veetakse kohvriga sulli nende viisade eest. ühesõnaga mulle anti küsimusi esitamata ja ilma igasuguse paberimäärimiseta kuuekuuline multiple entry äriviisa ja võin siin vabalt jõuludeni tolgendada. aga need hk viisakohad ameeriklastele garantiisid ei anna. sest hiinale ei meeldi usa ikka üldseüldse. 

...

häda soojaga: misvärk on selle lõunamaavärgiga, et õues on palavpalavpalav ja siis toas pannakse konditsioneer 18 kraadi peale külma puhuma. õues käi ringi, maika higist kleepuv, aga poodi/muuseumisse/massööri juurde minemiseks tuleb kampsun kaasa võtta… ah?


mul on selgelt mingi infrakiiks. hongkongi infrasturktuur on muljetavaldav. ma kohe ei või. välja arvatud muidugi see, et seal pole jalgrattaid ka nende jaoks ühtegi teejuppi ja see on väga-väga paha, aga muidu on lihtsalt ideaalne. kõik on läbi mõledud ja toimib nagu kellavärk, inimvool suunatakse, kuhu vaja, ühistransport tiksub parajas tempos, padumugav ja -loogiline on. hongkong on nagu üks hiiglaslik lasnamägi, kui lasnamäel oleks ideaalne infra.
samas tekitab selline masinavärk isu reegleid rikkuda. hongkong lihtsalt ei ole selline linn, kus võilill söandaks ennast läbi asfaldi pressida, rääkimata grafitist, ekstehasloomelinnakutest, skvottidest vmt vana euroopa uudhipide asjadest. vana tehakse mõnuga maatasa ja pannakse uus paneelmaja asemele - ruumi pole raisata. nii et ei ole seal isegi koloniaalarhitektuuri järel. aga see on mingi ülehiinaline mõtlemine - nad lammutavad aastasadade vanused miljööd suure hurraaga maha, et kinnisvara arendada ja kaasaegne tulifunktsionaalne ideaallasnamäe asemele teha… koloniaalarhitektuuri lammutamisest saan ma muidugi mõnevõrra aru - ka meil ei armastata okupantide ehitatud asju - aga miks lammutada enda omaenda traditsioone? hiinas arusaadav - kultuurirevolutsioon ja sellele järgnenud ajupesu. hiinlastel kipuvad üldse olema väärtuskasvatuses vägevad lüngad. aga miks hk-s? räägitakse ruumipuudusest, aga see lihtsalt ei tundu piisav põhjus. muidugi on ka meil ahve, kes lenderi majale plastaknaid ette panevad ja võtavad nõuks käidavatesse paikadesse hiiglaslikke klaasriste püstitada, ehk on hk gabariidid lihtsalt niivõrd teised…

HK kunstimuuseumis oli Hiina moodsa kunsti näitus pealkirjaga The Origins od Dao. Nii sobiv.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

ütle midagi!
say something!